Sean Edwards

Dokładnie 3 lata temu, 15 października 2013 roku na torze Queensland Raceway w Australii podczas jazd testowych  zginął znakomity, 26 letni angielski kierowca Sean Edwards. Sean jechał niestety na prawym fotelu podczas szkolenia innego, młodego 20 letniego kierowcy.

Warto wspomnieć tego szybkiego zawodnika wywodzącego się z wyścigowej rodziny.
W 1976 roku ojciec Seana – Guy Edwards również kierowca wyścigowy jako pierwszy pomógł Laudzie, gdy ten płonął na torze Nürburgring.

(Inni to Arturo Merzarlo, Brett Lunger)
1976 Nürburgring. Guy Edwards najbardziej z prawej – pozostali Arturo Merzarlo i Brett Lunger.

Kariera Seana rozwijała się  „typowo” dla angielskiego zawodnika. Dla mnie i dla wielu był najszybszym kierowcą 911 jakiego widziałem.
Zaczął od kartingu by potem wylądować w Formule Ford i kolejno w Formule Renault. Od 2005 roku jeździł głównie Porschem. W 2013 za kierownicą Mercedesa SLS AMG GT3 wygrał prestiżowy Nurburgring 24 godziny jadąc m.in z Bernardem Schneiderem.

W 2013 prowadził w Porsche Supercup. Jego sposób jazdy po mokrym i suchym zachwyca.
Planowanie wyprzedzania, technika – wiedział co robi.

Był jednym z pierwszych kierowców profesjonalnie zaangażowanych w elektroniczne symulatory i profesjonalny trening kierowców w oparciu o elektroniczne symulatory.

Sean miał szanse wcielić się w rola ojca i zagrał w filmie Rona Howarda Rush. Wspominał, ze było to niesamowita okazja przejechać się bolidem ojca – Hesketh 308D z silnikiem Cosworth DFV 3.0 V8. 

Jedna z zakładek na jego stronie internetowej poświęcona jesz szkoleniom, które chętnie wykonywał. Wypadek na Queensland Raceway miał miejsce właśnie w czasie jednego z nich. Okoliczności wypadku są nieznane. 996 Gt3 Cup nie odhamowało na ostatnim zakręcie przed prostą startową uderzając w betonowy mur. Oglądając inne on-boardy mogli napadać na ten zakręt 200 +.
Pułapka piaskowa nie zdredukowała prędkości.
Akcja ratunkowa trwała ponad 3 godziny. Kierowca przeżył.

I jeszcze jeden on-board. Tym razem po suchym:

Wyniki:

  • 2003 FF UK – 4 miejsce
  • 2004 F Renault UK – 5 miejsce
  • 2006 – FIA GT3 European Championship – pierwszy – Porsche 911 Gt3
  • 2007 – jak wyżej ale Porsche 911 Gt2 ( dopiero 15…) + 24H Spa –  3 miejsce klasie
  • 2008 – Porsche SuperCup – 5 miejsce
  • 2009 – FIA Gt3 Europen Championship + LeMans (nie ukończył)
  • 2010 Porsche SuperCup + Porsche Carrera Cup Germany (odpowiednio 6 i 8)
  • 2011 Porsche SuperCup + Porsche Carrera Cup Germany (odpowiednio 4 i 2)
  • 2012 Porsche SuperCup + Porsche Carrera Cup Germany (odpowiednio 5 i 2) + wygrana w 24 Dubai
  • 2013 Porsche SuperCup w 991 – prowadził w klasyfikacji po 7 wyścigach + 1 miejsce w Nürburgring + 1 miejsce 24 h Dubai

Trochę zdjęć

Przy okazji spotkania koledzy z PCP na spontanicznym spocie tak uczcili jego pamięć:


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/klient.dh...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35