od dawna miałem ochotę przejechać się Radical Chciałem to zrobić na szybkim torze najlepiej na takim który znam Wydaje mi się że znam . okazja taka trafiła się w połowie roku Factory Team Radical UK tor Silverstone. po Silverstone nie jeździłem 20 lat, to podobno zostaje w mięśniach. tor w 2010 roku został gruntownie przebudowany. Zniknął kultowy BRIDGE CORNER pojawiła się sekcja ARENA wraz z nowym pitlanem i nową prostą startową. na szczęście my korzystaliśmy ze starych boksów. Znajome kibelki z zimną wodą, ten sa bar i mały sklepik.
Mi zależało na ślepym zakręcie COPSE wiodącym do 2 zakrętów MAGGOTTS i BECKETTS. Płaskie, szybkie bez punktów odniesienia. Wchodzisz tam pełnym 5 i rezerwujesz tak dużo prędkości jak możesz do Hangar Straight. VALE jak zwykle udało mi się przepałować, torchę BALANCU gazem na BROOKLANDS i LUFFIELD i jesteś domu. Całość toru jest ultra szybka. F1 jedzie okrążenie w 1;30, porządna cupówka Gt3 w okolicach 2:00, a Radical SR3 okolice 1:50 ! (dane z głowy).
Jest lekki, ma ponad 200 konny silnik Hayabusy, slicki i baaaardzo dużo downforc’u! Sekwencyjna skrzynia motocyklowa, fajne czucie na kierownicy i można się odkochać w Porsche.
Prostota godna Colina Chapmana: Simplify, that add lightness. Prosto i lekko – tak jest w Radicalu SR3 przy 500 kg.
GT3 RS porażająca moc 520 koni i gniotące kręgosłup przebicie z jeden na dwa w PDK.
Tu szybko i prosto.
Radical to obecnie 4 modele. SR1 też Hayka ale semislicki i łańcuch przekazujący moc. SR3 większy brat z super proporcjami no i więksi bracia. SR8 i RXC. Pierwszy to dwie rzędowe czwórki z Hayki połączone w V8. Drugi Ecoboost Forda (wersja SR3L – drogowa też korzysta z forda). Tam rurowa konstrukcja tu monocoque. Najnowsze dziecko to Rapture – wielkość SR3 na ulice i tor.
Wrażenie z jazdy są piorunujące. Lekkość prowadzenia i hamowania, przeciążenie w zakręcie ilość gripu. Niestety to tak jak raz walnąć kokę , potem już nie chcesz niczego innego