Warning: The magic method WPS\WPS_Hide_Login\Singleton::__wakeup() must have public visibility in /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-content/plugins/wps-hide-login/classes/singleton.php on line 61

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-content/plugins/wps-hide-login/classes/singleton.php:61) in /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-content/plugins/wps-hide-login/classes/singleton.php:61) in /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-content/plugins/wps-hide-login/classes/singleton.php:61) in /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-content/plugins/wps-hide-login/classes/singleton.php:61) in /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-content/plugins/wps-hide-login/classes/singleton.php:61) in /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-content/plugins/wps-hide-login/classes/singleton.php:61) in /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-content/plugins/wps-hide-login/classes/singleton.php:61) in /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-content/plugins/wps-hide-login/classes/singleton.php:61) in /home/klient.dhosting.pl/duc748/trzymajgaz.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794
{"id":913,"date":"2016-02-28T09:50:21","date_gmt":"2016-02-28T09:50:21","guid":{"rendered":"http:\/\/trzymajgaz.pl\/?p=913"},"modified":"2016-02-29T14:57:32","modified_gmt":"2016-02-29T14:57:32","slug":"spa-francorchamps-dalszy-ciag-wycieczki","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/trzymajgaz.pl\/spa-francorchamps-dalszy-ciag-wycieczki\/","title":{"rendered":"Spa Francorchamps – dalszy ci\u0105g wycieczki"},"content":{"rendered":"

Spa <\/span>\u00a0od \u00a0N\u00fcrburgring dzieli 120 km. Jad\u0105c d\u0142u\u017csz\u0105 drog\u0105 w kierunku\u00a0Kolonii, a potem\u00a0Aachen<\/span>\u00a0mijasz w\u00a0Kerpen<\/span>\u00a0centrum kartingowe\u00a0Schumachera-co\u015b\u00a0s\u0142abo z nim. Trzymam kciuki.\u00a0Ju\u017c z autostrady wida\u0107 najwy\u017cszy punkt toru Spa\u00a0Francorchamps<\/span>. Zaprojektowany w 1920 roku\u00a0mia\u0142\u00a0oryginalnie 15 km i wykorzystywa\u0142 publiczne drogi mi\u0119dzy\u00a0Stavelot<\/span>,\u00a0Malmedy<\/span>. To tu jeden z\u00a0niesamowitych\u00a0zakr\u0119t\u00f3w w\u00a0motorsporcie<\/span>.
\n<\/p>\n

Spa jest niemi\u0142osiernie szybkie. Zawsze takie by\u0142o. Zakr\u0119ty pokonywane 140 +. Pu\u0142apki piaskowe z najszybszych miejsc zast\u0105pione s\u0105 po prostu asfaltowym\u00a0poboczem, na kt\u00f3rym\u00a0mo\u017cna si\u0119 ratowa\u0107. Przeje\u017cd\u017casz\u00a0szykan\u0119 Bus Stop\u00a0(\u00a0<\/span>ta sztuczna trawa na\u00a0zewn\u0105trz-kto\u00a0j\u0105 wymy\u015bli\u0142)\u00a0,<\/span>\u00a0wje\u017cdzasz<\/span>\u00a0na prost\u0105 startow\u0105. Mocna\u00a0hamowaie<\/span>\u00a0do wypluwaj\u0105cego zacisku La\u00a0Source<\/span>. F1 zaczyna tu 2,5 km batalie\u00a0\u201c<\/span>flat<\/span>\u00a0out\u201d<\/span>.\u00a0Przejs\u0107ie<\/span>\u00a0do prawej do bariery. Lewy jeszcze w d\u00f3\u0142, d\u0142ugi prawy pod g\u00f3r\u0119 i na \u015blepym szczycie\u00a0Radillon<\/span>. Podobno jeszcze wi\u0119ksze wra\u017cenie robi\u0142 zakr\u0119t\u00a0Masta<\/span>\u00a0w starej, drogowej konfiguracji. R\u00f3\u017cnica wzniesie\u0144 powoduje wbicie w asfalt. Zwyk\u0142y samoch\u00f3d ma\u00a0tutaj\u00a0oko\u0142o\u00a0160-170 km\/h. F1 ponad 300. Tutaj w\u0142a\u015bnie zgin\u0105\u0142\u00a0Bellof gdy<\/span>\u00a0\u015bci\u0105\u0142 si\u0119 z Ickx’em. Tragiczne \u015bmier\u0107 – mia\u0142 kontrakt z Ferrari w kieszeni. Potem\u00a0niesamowita sekcja od zakr\u0119tu Paul\u00a0Fr\u00e8re<\/span>\u00a0(pisarz, kierowca, mia\u0142 okazje poje\u017adzi\u0107 GT1), potem ultra szybki\u00a0Blanchimont<\/span>\u00a0po mocne hamowanie przed Bus Stopem (nie rozumiem tej sztucznej trawy na\u00a0zewn\u0105trza, ale\u00a0nie nale\u017cy na ni\u0105\u00a0wje\u017cd\u017ca\u0107). Sam jeste\u015b dla siebie tutaj ograniczeniem. Te zakr\u0119ty rzeczywi\u015bcie mo\u017cna przejecha\u0107\u00a0ultra<\/span>\u00a0szybko. Prosta startowa ko\u0144czy si\u0119 nagle.I znowu La Source. Bolid ze spoilerami nie ma tu \u0142atwo. Raptem trzeba szukac mechanicznego „gripu” bez docisku areodynamicznego. Ci\u0119\u017cko\u00a0wyczu\u0107 dobry moment hamowania. Podjazd pod Eau\u00a0Rouge – to<\/span>\u00a0trzeba prze\u017cy\u0107 samemu. W 1994 roku po \u015bmierci Senny jednorazowo\u00a0zacie\u015bniono ten zakr\u0119t obawiaj\u0105c si\u0119 kolejnego gro\u017anego wypadku na tak szybkim zakr\u0119cie. Podobno jeszcze gorszy by\u0142 zakr\u0119t Masta na starym torze.<\/span><\/p>\n

Lubi\u0119 aur\u0119 starych tor\u00f3w.\u00a0Ju\u017c\u00a0wje\u017cd\u017caj\u0105c\u00a0do\u00a0miejscowo\u015bci\u00a0przed\u00a0torem<\/span>\u00a0wida\u0107 patyn\u0119 lat 60 i 70. Czu\u0107 w powietrzu wy\u015bcigi. Ten tor nale\u017cy do najwa\u017cniejszych na \u015bwiecie. By\u0142em na Brand Hatch, Silverstone, LeMans. Spokojnie jednym tchem mo\u017cna doda\u0107 Brno.<\/p>\n

Mieli\u015bmy\u00a0szcz\u0119\u015bcie\u00a0spa\u0107 w hotelu De La\u00a0Source<\/span>\u00a0z przepi\u0119knym widokiem na Eau Rouge.<\/p>\n

Track<\/span>\u00a0day<\/span>\u00a0na Spa jest niesamowitym prze\u017cyciem. To tor u\u017cywany przez F1 i czu\u0107 to w ka\u017cdym momencie treningu. Kr\u00f3tka odprawa potem\u00a0sprawdzenie, czy\u00a0mamy wkr\u0119cony z\u00a0przodu\u00a0hak holowniczy, ustawienie w 2 rz\u0119dach i ju\u017c wspinamy si\u0119 wzd\u0142u\u017c Eau Rouge na okr\u0105\u017cenie zapoznawcze. Dosy\u0107 nudna procedura. W przeci\u0105gu 20 minutowej sesji wykonamy oko\u0142o 5 okr\u0105\u017ce\u0144. Dla seryjnej 911 to a\u017c nadto. Po zje\u017adzie hamulce zacisku nabra\u0142y szlachetniejszego koloru i trzaska\u0142y niemi\u0142osiernie. Troch\u0119 nagi\u0105\u0142em zasady. Pierwsz\u0105 sesj\u0119 sam przejecha\u0142em z koleg\u0105 pokazuj\u0105c\u00a0„<\/span>jak to si\u0119 robi”. A teraz m\u0119cz si\u0119 Ty.\u00a0Poganiali\u015bmy\u00a0si\u0119 troch\u0119 z 991 Turbo S. Niemi\u0142osiernie\u00a0odje\u017cd\u017caj\u0105cy\u00a0na prostych. Nadrabia\u0142em po\u00a0zakr\u0119tach-pan\u00a0okaza\u0142 si\u0119\u00a0ambitny, o czym\u00a0mieli\u015bmy okazj\u0119 przekona\u0107 si\u0119 wracaj\u0105c do Polski.<\/p>\n

3.8 l +\u00a0PDK<\/span>\u00a0+ dwa porz\u0105dne kube\u0142ki + mocne hamulce = du\u017co fajnej zabawy. Zadziwiony\u00a0by\u0142em jak du\u017cy potencja\u0142 ma seryjne 911.<\/span>\u00a0Na pewno nie brakuje mu mocy. Skrzynia przebija biegi super.\u00a0Da\u0142em sobie spok\u00f3j z \u0142opatkami jad\u0105c w sportowym automacie.<\/span>\u00a0Przebicie w tej skrzyni z 1 na 2 jest mocnym strza\u0142em w plecy. Tu robi imponuj\u0105ce\u00a0wra\u017cenie – ale<\/span>\u00a0wiem,\u00a0\u017ce\u00a0jeszcze mocniej jest w nowym turbo przy nap\u0119dzie na obie\u00a0osie, kiedy\u00a0nadmiar momentu przekazywany jest na przedni\u0105 o\u015b.<\/p>\n

Du\u017co aut\u00a0przyje\u017cd\u017ca\u00a0tu cyklicznie. Poznawa\u0142em klasyczne 911 na francuskich numerach. Jak zwykle jakie\u015b\u00a0auto, przy kt\u00f3rym\u00a0mo\u017cna\u00a0zatrzyma\u0107\u00a0si\u0119 d\u0142u\u017cej. Poprzednio by\u0142a to\u00a0Lancia<\/span>\u00a0Stratos<\/span>\u00a0obecnie\u00a0Viper<\/span>\u00a0GTS plus samochody z gie\u0142dy klasyk\u00f3w z dnia poprzedniego.\u00a0Testarossa<\/span>\u00a0na tej samej lawecie co 959.\u00a0Truck<\/span>\u00a0w przepi\u0119knych barwach Senny z akcesoriami. Niesamowite wra\u017cenie robi bar na szczycie budynku. Niesamowity widok na okolic\u0119. Wida\u0107 r\u00f3\u017cnic\u0119 wzniesie\u0144. To ponad 100 m mi\u0119dzy najni\u017cszym a najwy\u017cszym miejscem (na ringu to ponad 300 m).<\/p>\n